Pomimo zimowej przerwy w rozgrywkach ligowych, życie kibicowskie w Zabrzu kwitnie w najlepsze! Zaledwie po dwóch miesiącach działalności Socios Górnik, w Stowarzyszeniu zrzeszyło się już 706 kibiców, a sama organizacja zebrała już 41 827 zł!
Rozwój pierwszej w piłkarskiej Polsce inicjatywy w modelu Socios nabiera tempa! Plan, w którym kibice Górnika są dużym wsparciem w finansowaniu klubu, staje się coraz bardziej realny i nie tak bardzo odległy, jak mogło się wielu wydawać jeszcze w grudniu. Do stowarzyszenia stale dołączają nowi kibice, a na konto wpływają systematycznie pieniądze tytułem składek członkowskich oraz darowizn. Wiele wskazuje też na to, że luty może być przełomowym miesiącem w rozwoju Socios.
Pierwszy tysiąc coraz bliżej!
Tytaniczna praca nad promocją działalności i idei stowarzyszenia, wykonana przez kilkadziesiąt osób, niezmiennie przynosi efekt. Mimo przerwy w rozgrywkach i wydawałoby się nie najlepszego czasu na organizację życia kibicowskiego, do Socios wciąż dołączają nowi członkowie. – Od stycznia trafiło do nas 246 nowych deklaracji. Duża część z nich przyszła pocztą z najróżniejszych stron Polski i Europy. Pozostałe zebraliśmy podczas organizowanych spotkań z kibicami Górnika Zabrze w Rudzie Śląskiej, Gliwicach, Zawadzkich i Knurowie. W sumie członków Socios Górnik jest już 706 i wiele wskazuje na to, że już wkrótce będziemy się liczyć nie w setkach a w tysiącach – mówi Marek Krupa, prezes stowarzyszenia.
Kolejne 20 tys. na koncie Socios
Wraz z nowymi kibicami, na konto wpływają kolejne składki członkowskie i darowizny. – Podobnie jak w zeszłym miesiącu zebraliśmy ponad 20 tys. złotych. 95% tej kwoty pochodzi ze składek członkowskich. Pozostałe 5% pochodzi z darowizn. Liczymy, że z miesiąca na miesiąc te wpływy będą się zwiększać, wraz z rozrastaniem się stowarzyszenia i prowadzenia kolejnych działań marketingowych – mówi Tadeusz Bożek, skarbnik stowarzyszenia.
Luty pod znakiem umowy z klubem, biznesu i marketingu
Przedstawiciele stowarzyszenia nie spoczywają jednak na laurach i w dalszym ciągu rozwijają organizację. Według planów w lutym będzie się wiele działo pod kątem biznesowym i marketinowym. – Zaledwie miesiąc temu wspominaliśmy o dużym zainteresowaniu firm, które w różnej formie chcą zaangażować się w projekt. Z kilkoma z nich powoli finalizujemy rozmowy. Niektóre projekty zapowiadają się bardzo obiecująco. – dodaje tajemniczo prezes Krupa. Kluczową kwestią dla marketingu jest podpisanie umowy z klubem. – Negocjacje nieco się przedłużają. Na chwilę obecną kwestią sporną pozostaje temat wykorzystania przez stowarzyszenie herbu klubu. Mamy nadzieję, że jeszcze przed startem rundy wiosennej uda nam się porozumieć w tej kwestii i będziemy mogli rozpocząć wspólne działania promocyjne ramię w ramię z klubem. – podkreśla prezes Socios Górnik. Niezależnie od tych działań stowarzyszenie będzie prowadziło działania promocyjne i integracyjne w śląskich miastach oraz wizerunkowe. – Chcemy pokazać inną twarz kibica. Kibica świadomego legendy Górnika, odpowiedzialnego, otwartego na innych, zaangażowanego w życie klubu i finansowo go wspierającego – kończy Krupa.
O Socios Górnik:
Stowarzyszenie założone przez kibiców Górnika Zabrze, wzorowane na działalności hiszpańskich Socios i niemieckich kibiców. Celem stowarzyszenia jest stałe dokapitalizowywanie spółki Górnik Zabrze SSA kwotami ze składek członkowskich oraz organizowanych akcji marketingowych, a przez to wzięcie realnej współodpowiedzialności za losy klubu. Stowarzyszenie nie zajmuje się organizowaniem opraw meczowych czy wyjazdów. Skierowane jest do każdego kibica Górnika Zabrze – bez względu na wiek, pochodzenie, miejsce zamieszkania czy poglądy polityczne. To pierwsze stowarzyszenie w piłkarskiej Polsce, działające w takim modelu.
Szczegółowe rozliczenie:
Źródło: Sociosgornik.org
Foto: Sociosgornik.org/GornikStats