Socios Górnik przedstawili konferencję: „Nowa Jakość Kibicowania 2016”

Milo  -  17 lutego 2016 17:04
0
973

konferencja_socios

Nowa Jakość Kibicowania to konferencja, która ma na celu zmianę postaw kibicowskich i zachęcenie entuzjastów sportu do większego zaangażowania w życie klubu. Pozytywny odbiór kibiców nie tylko dodatnio wpływa na wizerunek drużyny, ale także przyciąga zainteresowanie podmiotów zewnętrznych. Wierzymy, że kibice są ogromną siłą, która potrafi zmieniać na lepsze wiele aspektów funkcjonowania klubów. To oni motywują drużyny do dalszej walki o zwycięstwa, to ich wizerunek ma wpływ na współpracę klubu z biznesem, wreszcie to oni tworzą atmosferę widowisk sportowych.

IDEA KONFERENCJI

Jeżeli oczekujemy europejskiego poziomu na boiskach, należy wprowadzić europejski poziom na trybunach. Jedną z najnowocześniejszych form kibicowania jest wspieranie organizacyjne swoich klubów. Kluby sportowe, jako instytucje społeczne, skupiające wokół siebie społeczności, powinny należeć do kibiców – w dosłownej formie, jak i w przenośni.
Demokratyczne wartości klubów i przejrzystość ich działania, tak rzadkie w naszym kraju, stanowią w dużej mierze o sile wielu zachodnich klubów i ich społeczności. Podczas planowanej konferencji pokażemy jak demokracja, transparentność i angażowanie kibiców w procesy decyzyjne w klubach pozytywnie wpływa na rozwój organizacji sportowych i przyciąganie biznesu do klubów.
Majowa konferencja będzie wydarzeniem bez precedensu w Polsce. Zaprosimy w jedno miejsce osoby decyzyjne z polskich oraz regionalnych klubów sportowych, ich właścicieli oraz pokażemy jak współpraca na linii klub – kibice doskonale funkcjonuje przy najsilniejszych klubach. Zaprosimy najlepszych w Polsce socjologów, specjalistów marketingu sportowego i w końcu samych kibiców z zagranicy, którzy będą opowiadali o swoich doświadczeniach.

MIEJSCE I DATA KONFERENCJI

Międzynarodowe Centrum Kongresowe – Katowice
31 maja 2016 roku
Strona WWW konferencji: www.jakosckibicowania.pl

KTO PRELEGENTEM? -> PRELEGENCI

• Kibice oraz przedstawiciele największych europejskich klubów (Premiership, Bundesliga, Primera Division)
• Kibice czołowych klubów z porównywalnych, rozwijających się lig europejskich
• Socjologowie oraz specjaliści ds. marketingu sportowego zajmujący się tematyką kibicowania i biznesu w sporcie
• Przedstawiciele organizacji europejskich oraz instytucji europejskich

KTO BĘDZIE ZAPROSZONY -> ZAPROSZENI GOŚCIE

Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak wymagane jest pisemne zgłoszenie chęci uczestnictwa. Wśród zaproszonych gości znajdą się: Kibice wprowadzający lub chcący wprowadzić modele społecznościowe w swoich klubach (np. Socios Stomil, Wielka Polonia, Wisłoka Dębica, Stal Gorzów, Stelmet Zielona Góra)
• Menadżerowie i działy marketingu piłkarskich klubów Ekstraklasy;
• Menadżerowie i działy marketingu wszystkich klubów sportowych w regionie (piłka nożna, hokej, siatkówka, piłka ręczna, żużel itp.);
• Przedstawiciele urzędów miast w regionie, będący właścicielami klubów sportowych (Zabrze, Tychy, Gliwice, Katowice, Bytom);
• Przedstawiciele sportów zrzeszonych w związkach sportowych
• Dziennikarze.

Dodatkowo każda chętna osoba będzie mogła po 1. maja zgłosić swój udział wysyłając zgłoszenie poprzez stronę internetową

AGENDA KONFERENCJI

Społeczna wartość futbolu (10:00-11:00)
1. Grzegorz Łagowski (Uniwersytet Warszawski) – „Kibice jako największa wartość klubów”
2. Socjolog
3. Dziennikarze

Nowoczesny model finansowania i prowadzenia klubu (11:00-12.30)
1. Tarik Ajanovic (Za Celik) – „Model społecznościowy a władze samorządowe”
2. Manchester United – „Rola kibiców w budowaniu silnej marki”
3. Socjolog

Rola kibiców w prowadzeniu klubu i podejmowaniu decyzji (13.30-15:00)
1.  <Klub niespodzianka>
2. Loukas Anastasiadis (SD Europe) – „Korzyści z angażowania kibiców w procesy własnościowe i decyzyjne”
3. Komisja Europejska / UEFA

Odnowa stadionów i poprawa wizerunku kibiców w Polsce (15.00-16:00)
1. Anna Tomczyk (Grupa Nowy Styl) – „Europa jest tutaj – inwestycje w infrastrukturę”
2. Socios Górnik – „Kibice jako partnerzy biznesowi klubu oraz partnerzy dla biznesu”
3. Ekspert PR i marketingu sportowego

PARTNERZY KONFERENCJI

• Socios Górnik – organizator konferencji
• Grupa Nowy Styl – partner konferencji
• Marka Forum Seating – partner konferencji
• Stadion Śląski – patron konferencji
• Wojewoda Województwa Śląskiego – patron konferencji
• Marszałek Województwa Śląskiego – patron konferencji
• Supporters Direct – partner konferencji

WYPOWIEDZI ORGANIZATORÓW I PARTNERÓW

Marek Krupa – Prezes Socios Górnik:Nasza działalność nie opiera się tylko i wyłącznie na zbieraniu pieniędzy. Poprzez nasze działanie chcemy sprawić, by Górnik Zabrze, jako organizacja społeczna, był w pełni transparentny i demokratyczny. Jesteśmy przekonani, że tego typu kierunek sprawi iż wspólnymi siłami będziemy mogli wspólnie rozwijać nasz ukochany klub. Dotychczas byliśmy osamotnieni w tym temacie, gdyż w Polsce nie ma wielu organizacji o podobnych wartościach jak nasza. Na szczęście w Europie jest duża liczba bardzo silnych klubów, które swoją pozycję zawdzięczają w dużej mierze zaangażowaniu kibiców. Pragniemy edukować nie tylko władze naszego klubu, ale także całe środowisko piłkarskie a także sportowe, w zakresie korzyści z angażowania kibiców w procesy decyzyjne – oczywiście pod pewnymi warunkami. Jesteśmy przekonani, że wspólna praca kibiców i klubów doskonale wpisuje się w ideę i celowość funkcjonowania klubów i świetnie przekłada się na ich rozwój. Stąd pomysł na organizację konferencji, którą przygotowujemy w oparciu o bardzo silnych i rozpoznawalnych w całej Europie partnerów.

NOWY STYL – Anna Tomczyk, specjalista ds. marketingu i PR:Grupa Nowy Styl już od ponad 20 lat podnosi komfort w przestrzeniach biurowych i miejscach użyteczności publicznej. Obecnie jesteśmy trzecim największym producentem mebli biurowych w Europie. Na lepsze zmieniamy także stadiony i hale widowiskowo-sportowe, zarówno w Polsce jak i za granicą. Nasze produkty są ergonomiczne i funkcjonalne, a przede wszystkim dostosowane do wymagań konkretnej przestrzeni. Zwłaszcza w miejscach użyteczności publicznej, np. na stadionach, bardzo istotna jest wytrzymałość, dlatego korzystamy z materiałów, które doskonale sprawdzają się w różnych warunkach atmosferycznych i są odporne na zniszczenia mechaniczne. Dużą wagę przykładamy także do odpowiedniego designu. Poprzez markę Forum Seating dostarczyliśmy siedziska na dwa stadiony Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010 w RPA, zrealizowaliśmy projekty na Węgrzech i w Rumunii. Efekty naszej pracy widać w obiektach we Francji i w Niemczech.

Dla kibiców w Polsce dużą zmianą jakościową było wyposażenie polskich aren na Mistrzostwa Europy 2012 – nasze krzesła znajdują się na wszystkich czterech stadionach. Dalej przekształcamy piłkarską Polskę, o czym świadczą kolejne realizacje w Lublinie czy na stadionie Górnika Zabrze. Jesteśmy dumni, że dzięki naszej pomocy Termalica Bruk-Bet Nieciecza ma przepiękną nową trybunę w światowym standardzie – zamontowane tam krzesło Abacus zostało zaprojektowane przez Rebeccę Stewart z międzynarodowego studia architektonicznego Arup i otrzymało nagrodę FX Award. To samo krzesło zamontowaliśmy również we Francji na dwóch arenach Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016 – w Nicei i Lyonie. Dążymy do coraz większej kompleksowości – dostarczamy nie tylko krzesła i fotele VIP, ale także meble do lóż, miejsca dla prasy czy siedziska na ławki rezerwowych, a nawet stalowe barierki. Coraz szersze spojrzenie sprawia, że mamy na uwadze coś więcej niż tylko komfort kibiców. Chcemy, żeby stadiony stały się przestrzeniami nie tylko pięknymi i wygodnymi, ale także przyjaznymi dla całych rodzin, dlatego wspieramy inicjatywę Stowarzyszenia Socios Górnik. Chcemy wspólnie podnosić jakość kibicowania we wszystkich możliwych aspektach.

Loukas Anastasiadis – koordynator Supporters Direct Europe: – Udział kibiców w zarządzaniu i podejmowaniu decyzji dotyczących ich klubów oraz dialog pomiędzy klubami a ich kibicami są fundamentalną częścią piłki nożnej. I choć kluby piłkarskie powinny być prowadzone w sposób profesjonalny, tak jak inne firmy, należy pamiętać, że są one czymś więcej, że stanowią odbicie społeczności, do której należą. Górnik Zabrze ma wspaniałą rzeszę kibiców i sympatyków, którym zależy na klubie i którzy chcą, aby ich głos był słyszany przez klub, a także pragną być zaangażowani w jego działalność. Słuchanie fanów i odbudowywanie więzi ze społecznością ma zawsze pozytywny wpływ na klub i przekłada się na wyższą frekwencję na stadionach, większą liczbę sponsorów oraz bardziej zaangażowanych zawodników, a także lepsze samopoczucie wszystkich zainteresowanych stron. Ponieważ wszyscy ludzie zajmujący się piłką nożną mówią o tym, jak ważny i potrzebny jest udział odpowiedzialnych kibiców, powstawanie inicjatyw kibicowskich, które wspierają i promują bardziej przejrzyste oraz demokratyczne funkcjonowanie piłki nożnej, powinno być ciepło przyjmowane i akceptowane przez pozostałe podmioty związane z klubem.

W czasach, gdy przybywa problemów związanych z piłką nożną, model własności, włączania oraz udziału kibiców zyskuje popularność jako rozwiązanie w celu osiągnięcia większej równowagi w świecie sportu. Tym niemniej, nie wszyscy znajdują się na tym samym poziomie; w niektórych krajach rozwiązanie to stało się już częścią kultury piłkarskiej, podczas gdy w innych znajduje się nadal w fazie rozwoju, zaś w pozostałych jeszcze w ogóle nie istnieje. Trzeba jednak od czegoś zacząć i jesteśmy tu po to, aby pomóc każdej organizacji kibiców, która podziela nasze poglądy i działa w sposób przejrzysty, integrujący, demokratyczny, sprzeciwiający się przemocy i dyskryminacji, dobrze zorganizowany i entuzjastyczny dla dobra swojego klubu. Socios Górnik to organizacja, która nosi wszelkie znamiona udanej inicjatywy piłkarskiej. Pragniemy dowiedzieć się więcej na jej temat, a także dzielić się z nią naszą wiedzą i doświadczeniem. Mamy nadzieję, że ostatecznie uda im się nawiązać i prowadzić współpracę z klubem. Nasze doświadczenia na terenie Europy wskazują, że podejście takie może przynieść jedynie korzyści.

Krzysztof Klimosz, Prezes Zarządu Stadion Śląski Sp. z o.o.: „Nowa jakość kibicowania” to bardzo ciekawy projekt z dwóch względów. Po pierwsze, mam nadzieję, że pokaże, iż w samych kibicach tkwi spory potencjał, jeśli chodzi o wsparcie klubów, nie tylko w trakcie meczów czy bezpośrednio przed nimi, ale także w codziennej kooperacji i promowaniu wspólnych wartości. Po drugie, zawsze bardzo ważne są projekty nastawione na edukację prawidłowych wzorców zachowania, nie tylko na imprezach sportowych, ale poprzez okazywanie wzajemnego szacunku, partnerskiego podejścia do rozwiązywania problemów na co dzień. Dlatego z przyjemnością objęliśmy patronat nad tą konferencją.
Pokazywanie nowych, ciekawych projektów, które mogą pomóc zarządzać klubami piłkarskimi, dziś największymi sportowymi przedsiębiorstwami w naszym kraju, warte jest pochwały. Cieszymy się, że organizatorzy wybrali na miejsce spotkania z dziennikarzami Stadion Śląski, mamy nadzieję, że w przyszłości także nasz obiekt będzie gościł uczestników kolejnej międzynarodowej konferencji na temat nowej jakości kibicowania.

Źródło: sociosgornik.org
Foto: Roosevelta81.pl

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments