Niska średnia widownia przed telewizorami podczas meczów Górnika, ale lepsza od Ruchu i Piasta

Spark  -  10 lipca 2013 13:58
455

szeweluchin_gornik_ruch_1213
240 rozegranych meczów, 32 760 minut transmisji, 12,5 miliona osób w wieku powyżej czterech lat widziało przynajmniej pięć minut jakiekolwiek meczu w telewizji, średnio 1,6 miliona widzów przed telewizorami w każdej kolejce. Tak w skrócie przedstawia się oglądalność T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2012/13.

A szczegóły? Najwięcej widzów zgromadziła kolejka numer 12 – w sumie oglądało ją 3,28 milionów osób. Właśnie w tej serii spotkań odbył się szlagier jesieni, w którym Lech Poznań grał z Legią Warszawa. Mecz pokazywany był na żywo na trzech antenach: Canal+ Sport, Polsat Sport i TVP 1 i zgromadził łączną widownię na poziomie nieco ponad dwóch milionów (dokładnie 2 056 000). To rekord poprzedniego sezonu. Zresztą drugim najchętniej oglądanym spotkaniem był rewanż w Warszawie – mecz w sumie na tych samych trzech antenach oglądało 1 765 000 widzów.

Z kolei spotkanie Śląska Wrocław z Legią Warszawa było najchętniej oglądanym przy okazji transmisji na dwóch antenach: Polsatu Sport i Canal+ Sport. Łącznie zasiadło przed telewizorami 610 tysięcy osób. W ogóle mecze Śląska pokazywane na dwóch antenach gromadziły liczną publikę. Spotkanie z Jagiellonią Białystok we Wrocławiu oglądało 457 tysięcy widzów, natomiast z Koroną w Kielcach 444 tysiące. Dużą widownię (492 tysiące) zgromadził także mecz wrocławian z Górnikiem Zabrze, ale transmitowany był na trzech kanałach – Polsacie Sport, Canal+ Family oraz nSporcie.

Jeśli chodzi natomiast o średnią oglądalność meczów T-Mobile Ekstraklasy w poszczególnych kanałach, wyglądała ona następująco:

Polsat Sport     167 000
Canal+     141 000
Canal+ Family     122 000
Canal+ Sport     110 000
Polsat Sport Extra     83 000
nSport     46 000

Co ważne, T-Mobile Ekstraklasa cieszy się większą popularnością niż inne ligi zagraniczne. Mecze angielskiej Premier League w stacjach Canal+ oglądało w zeszłym sezonie średnio 36 tysięcy widzów, hiszpańskiej Primera Division 49 tysięcy, a francuskiej Ligue 1 5 tysięcy. Z kolei polska pierwsza liga miała średnią oglądalność na poziomie 44 tysięcy widzów.

Średnia widownia przed telewizorami meczów poszczególnych Klubów w sezonie 2012/13:

Legia Warszawa     350 000
Śląsk Wrocław     317 000
Lech Poznań     282 000
Lechia Gdańsk     251 000
Podbeskidzie Bielsko-Biała     207 000
Jagiellonia Białystok     201 000
Wisła Kraków     185 000
Korona Kielce     181 000
Zagłębie Lubin     181 000
Widzew Łódź     167 000
Pogoń Szczecin     165 000
PGE GKS Bełchatów     164 000
Górnik Zabrze     161 000
Piast Gliwice     157 000
Ruch Chorzów     157 000
Polonia Warszawa     146 000

I na koniec jeszcze jedna ciekawostka. Mając na uwadze mecze bez powtórek, a zatem transmisje na antenie Canal+ Sport T-Mobile Ekstraklasy przegrała pod względem oglądalności tylko z dwoma innymi meczami. Półfinał Ligi Mistrzów między Realem Madryt a Borussią Dortmund na żywo widziało 564 tysiące widzów, natomiast Gran Derbi FC Barcelona – Real 282 tysiące. Trzecie miejsce należy już do meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, który na antenie Canal+ Sport oglądało 239 tysięcy osób. To dużo więcej niż na przykład derby Manchesteru (188 tysięcy), czy finał Ligi Europy (176 tysięcy).

***

Dane: MEC wg Nielsen Audience Measurement dla Ekstraklasy SA (kanał Eurosport 2 nie jest obecnie objęty badaniami telemetrycznymi prowadzonymi przez tę firmę, stąd też jego brak w tym zestawieniu).

źródło: Ekstraklasa SA
foto: Kamil Dołęga/Roosevelta81.pl