Kto będzie pokazywał mecze Ekstraklasy od sezonu 2019/20?

g.rajda  -  1 września 2018 18:03
0
8960

Przetarg na prawa do transmisji meczów piłkarskiej Lotto Ekstraklasy od sezonu 2019/2020 ma rozpocząć się we wrześniu – poinformowała spółka Ekstraklasa SA.

Wyniki przetargu mają być znane w czwartym kwartale 2018 roku. Nie podano jednak dokładnej daty startu przetargu, jego formy, liczby sezonów, które obejmie, oraz podziału na pakiety (osobne dla telewizji kodowanych, otwartych oraz serwisów internetowych).
– Nie ujawniamy szczegółów procesu przetargowego na obecnym etapie – podkreśla Bartosz Orzechowski, menedżer ds. komunikacji Ekstraklasy SA.

Do końca sezonu 2018/2019 prawa do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy dla kanałów płatnych ma NC+. Dwa mecze w każdej kolejce można obejrzeć w Eurosporcie. Poza tym dwa mecze w sezonie na otwartym kanale transmituje Telewizja Polska, która nadaje też magazyn „Gol ekstra” ze skrótami i bramkami. Cyfrowe prawa, obejmujące fragmenty spotkań, kupiła na wyłączność Grupa Onet-RAS Polska, natomiast mecze Ekstraklasy za granicą pokazuje serwis Dailymotion.

Według nieoficjalnych szacunków prawa do transmisji od sezonu 2015/2016 do 2018/2019 sprzedano za ok. 150 mln zł za rok. Zdaniem ekspertów ponownie wynegocjować taką kwotę może być Ekstraklasie trudno.

– Przez ostatnie pół roku skumulowały się trzy wydarzenia obciążające wizerunkowo polski futbol: złe wyniki polskich drużyn w europejskich pucharach, końcówka poprzedniego sezonu, gdy mówiło się o walce o mistrzostwo jako o wyścigu pełzających żółwi, i wreszcie bardzo słabe występy reprezentacji na mundialu – ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. – To wszystko może mieć wpływ na wartość praw do transmisji meczów Ekstraklasy i liczbę osób interesujących się nią. Z drugiej strony, bardzo ważne też jest, kto zasiądzie do negocjacji i jak je poprowadzi. W jaki sposób będzie potrafił przedstawić argumenty liczbowe i finansowe na rzecz utrzymania czy podniesienia wartości transakcji. Do tego dochodzi zamieszanie z MP & Silva, czyli agencją, która dotychczas doradzała Ekstraklasie SA przy sprzedaży praw do transmisji, a ostatnio wpadła w problemy finansowe – dodaje Kita.

Źródło: press.pl
Foto: Ekstraklasa S.A.

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments