Jak to jest zrobione cz.36 „Stopnice dolnego poziomu trybuny”

kamres  -  1 sierpnia 2013 06:52
0
1857

womitorium_172

Dolny poziom trybun mamy prawie gotowy. Brakuje jeszcze stopnic, czyli podłogi trybun, które zamontujemy na ryglach.

Stopnice w przyczepie ciężarówki umieszczone na specjalnych kozłach

Wszystkie stopnice wykonane są z betonu C35/45 W8 F150, gdzie liczba po F oznacza stopień mrozoodporności betonu (zakres F25- F300).  Dodatkowo stopnice zazbrojono stalą klasy AIIIN oraz A0. Podobnie jak rygle, na stadion przyjeżdżają one w ciężarówce, gotowe do zamontowania. Prefabrykaty mają różne wymiary. Najczęściej występująca stopnica na dolnym poziomie trybun ma 10,6 metrów długości, około 1,3 metra wysokości oraz 2,6 metra szerokości i waży aż 17,54 tony.

Oznaczona stopnica, a na jej górze stalowy dybel

Każdy prefabrykowany element trybun jest odpowiednio oznaczony. Na etykiecie znajdziemy dane takie jak:
– nazwa i adres producenta (PHP Gralbet z Gralewa)
– logo CE, czyli deklaracja producenta o spełnionych dyrektywach przez dany produkt, dotyczących bezpieczeństwa użytkowania, ochrony zdrowia i środowiska itp.
– zastosowaną klasę betonu i stali zbrojeniowej
– data produkcji prefabrykatu (16.02.2013)
– adres zamawiającego
– numer stopnicy z rysunku projektowego

Etykieta zawiera jeszcze kilka innych danych, których niestety nie udało się odczytać.

Układanie stopnic

Jak już wspomnieliśmy przyjeżdżają one w ciężarówkach. Następnie, albo są układane bezpośrednio z tira, albo składowane na placu budowy. Montażem zajmowały się dwa dźwigi samojezdne: Terex Demag AC 200-1 lub Terex Demag AC 500-1. Z powodu możliwości podniesienia większego ciężaru, głównie uczestniczyła w pracach popularna „pięćsetka” zwana tez przez niektórych „seniorem”. Jego młodszy brat „junior” układał prefabrykaty w lepiej dostępnych miejscach. Pamiętajmy, że im dźwig bardziej ma wysunięte ramię, tym może podnieść mniejszy ciężar.

CDN.

źródło: Roosevelta81.pl/projekt stadionu/heidelbergcement.com
foto: Roosevelta81.pl

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments