Na wczorajszym spotkaniu przedstawiciele wszystkich Klubów Ekstraklasy podpisali 10-punktowe, wspólne stanowisko w sprawie bezpieczeństwa na stadionach. Wszystkie Kluby podkreśliły, że na stadionach Ekstraklasy jest bezpiecznie oraz zdecydowały się wyrazić niezadowolenie wobec decyzji o zamykaniu całych stadionów lub ich części.
W trakcie spotkania dyskusja została podzielona na poszczególne moduły, a w każdym z nich poruszono najważniejsze elementy, które na koniec składają się na sprawną organizację rozgrywek. Panel, na którym pojawili się właściciele oraz prezesi Klubów T-Mobile Ekstraklasy rozpoczęło wystąpienie Przewodniczącego Rady Nadzorczej Ekstraklasy S. A. Macieja Wandzla. Następnie głos zabrał zarząd spółki w osobach Prezesa Bogusława Biszofa oraz Wiceprezesa Marcina Animuckiego.
Tematów było naprawdę dużo, bo szczegółowo omówiono zarządzanie rozgrywkami, kwestie bezpieczeństwa, regulacje prawne Polskiego Związku Piłki Nożnej, nie zabrakło też tematu finansów ligi, omówienia praw marketingowych, medialnych i wizerunku rozgrywek Ekstraklasy. W tym module wystąpił również Przewodniczący Kolegium Sędziów Zbigniew Przesmycki, jak również gość specjalny konferencji, a więc Frank Rutten. Holender w niedawnych wyborach został Wiceprezesem EPFL (Stowarzyszenie Europejskich Lig Zawodowych), którego członkiem jest także Ekstraklasa S. A. Ale przede wszystkim Rutten jest szefem holenderskiej Eredivisie, a równolegle powołanej przez ligę spółki zajmującej się dystrybucją praw marketingowych i medialnych. Jego doświadczenie w tych kwestiach jest więc niebagatelne.
Zresztą Rutten nie był jedynym gościem specjalnym, który pojawił się na spotkaniu z klubami T-Mobile Ekstraklasy. W module poświęconym bezpieczeństwu udział wzięli Jair Bertoni, a zatem Szef Gabinetu w EPFL, który omówił poruszane kwestie na przykładach doświadczeń lig europejskich, a także Martin Zajonc. Niemiec z kolei opowiadał jak wygląda współpraca klubów i samej Bundesligi ze środowiskami kibicowskimi.
Osobne moduły zostały przygotowane również dla działów marketingu i rzeczników prasowych. Na pierwszym z nich dyskutowano między innymi o efektywnych modelach budowania frekwencji na stadionach, czy najlepszych praktykach w zakresie budowania przychodów z obszaru merchandisingu (sprzedaż gadżetów klubowych). Na drugim natomiast poruszono choćby temat wspólnej komunikacji Ekstraklasy i Klubów czy standardów akredytacji mediów oraz ich pracy podczas dni meczowych.
Treść dekalogu podpisanego przez wszystkie Kluby Ekstraklasy do pobrania TUTAJ.
źródło: Ekstraklasa SA
foto: Ekstraklasa SA