– Będzie można płacić nią za bilety, gadżety, za jedzenie w punktach gastronomicznych. Takie rozwiązanie znacznie usprawni i skróci czas dokonywanie transakcji, a tym samym podniesie jakość obsługi stadionowych gości. – mówi dla „Nowin Zabrzańskich” Tadeusz Dębicki, prezes spółki Stadion.
Proszę powiedzieć, jaki jest aktualny stan zaawansowania prac na budowie.
Tadeusz Dębicki (prezes spółki Stadion): – Wznowiliśmy aktywność na budowie parę miesięcy temu. Z tego, co widać na zewnątrz, gotowe jest pokrycie zadaszenia z blachy i poliwęglanu. To było coś, z czym poprzedni generalny wykonawca, Polimex Mostostal, miał problem, nie potrafił dostarczyć odpowiedniej karty materiałowej. Nowy wykonawca, Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego, spółka zależna Mostostalu Zabrze, uporał się z tym bez problemu.
Co jeszcze się obecnie dzieje na obiekcie?
– Równolegle przy pracach związanych z zadaszeniem ekipa elektryczna zajmowała się instalacjami kablowymi pod zadaszeniem, m.in. oświetleniem. Ta bardzo nowoczesna instalacja została już uruchomiona, na dwóch ostatnich meczach już świeciliśmy nowymi lampami. Nie ma dzięki niej efektu migotania, które zdarzają się w transmisjach telewizyjnych, ich znakomitą jakość potwierdzają producenci obrazu telewizyjnego. Stare maszty zostały zdemontowane i oddane, nie ponosimy już z tego tytułu żadnych kosztów.
Większość obecnie trwających prac budowlanych zakończy się w kwietniu lub maju. Czy na tej podstawie można już wstępnie oszacować, kiedy cała modernizacja stadionu zostanie ukończona?
– Ja jestem już w tej kwestii bardzo ostrożny, szczególnie, że przed nami jeszcze trzy duże postępowania – wspomniany już plac, krzesełka i system biletowo – sprzedażowy. To ostatnie rozwiązanie to nowość w Polsce, na razie nikt go jeszcze nie ma. Kibic będzie miał kartę, która będzie równocześnie kartą wejściową i płatniczą, działającą w systemie prepaid. Będzie można płacić nią za bilety, gadżety, za jedzenie w punktach gastronomicznych. Takie rozwiązanie znacznie usprawni i skróci czas dokonywanie transakcji, a tym samym podniesie jakość obsługi stadionowych gości. Planujemy szeroko zakrojoną akcję informacyjną i wierzymy, że uda nam się przekonać kibiców do tego rozwiązania.
Cały wywiad do przeczytania w najnowszym wydaniu „Nowin Zabrzańskich”.
Źródło: Nowiny Zabrzańskie
Foto: Ks. Waldemar Packner/GN