Mecze T-Mobile Ekstraklasy pokazywane są przede wszystkim na dwóch platformach – nc+ oraz Cyfrowy Polsat. Ale wybrane spotkania najwyższej klasy rozgrywkowej dostępne są również za pośrednictwem Eurosportu 2 oraz TVP. Sprawdźmy, jak wyglądała oglądalność ligi w pierwszych sześciu kolejkach.
Co do TVP, ważne jest tu zastrzeżenie, iż na jej antenie można zobaczyć cztery wybrane mecze w całych rozgrywkach. Dotychczas TVP jeszcze nie pokazywała żadnego ze spotkań tego sezonu T-Mobile Ekstraklasy, ale już wiadomo, że mecz 11. kolejki Wisła Kraków – Legia Warszawa, który zostanie rozegrany 6 października o godzinie 15.30 zostanie pokazany na kanale TVP1.
Zacznijmy od meczów, które zgromadziły najwięcej widzów w sześciu kolejkach sezonu 2013/14. W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych spotkań tego sezonu T-Mobile Ekstraklasy aż w sześciu udział wziął Śląsk Wrocław. Wynika to z faktu, że wszystkie mecze wrocławian pokazywane są w Cyfrowym Polsacie, a więc ich zasięg jest szerszy. Najchętniej oglądanym spotkaniem w tych rozgrywkach było to pomiędzy Pogonią Szczecin a Śląskiem, które zgromadziło przed telewizorami łącznie 403 tysiące widzów (Polsat Sport 256 tysięcy, Canal+ Family 147 tysięcy).
TOP 5 – mecze o największej oglądalności
Pogoń Szczecin – Śląsk Wrocław 403 tys.
Śląsk Wrocław – Widzew Łódź 352 tys.
Korona Kielce – Śląsk Wrocław 349 tys.
Śląsk Wrocław – Jagiellonia Białystok 292 tys.
Pogoń Szczecin – Wisła Kraków 289 tys.
A teraz sprawdźmy, które mecze cieszyły się największą popularnością wśród telewidzów, ale odbyły się w tak zwanym prime time. Chodzi tu o spotkania, która odbywają się w piątki o 20.30, soboty również o 20.30 i niedziele o godzinie 18.00. Tu na czoło wysuwa się mecz 5. kolejki, który transmitowany był w Canal+ Family. Chodzi o potyczkę Wisła Kraków – Lech Poznań, która zgromadziła przed telewizorami 236 tysięcy widzów. Ważne jest tu jednak zastrzeżenie, iż mecze transmitowane w prime time najczęściej dostępne były tylko na jednej antenie – Canal+ Family.
TOP 5 meczów o największej oglądalności – prime time
Wisła Kraków – Lech Poznań 236
Legia Warszawa – Lechia Gdańsk 223
Ruch Chorzów – Legia Warszawa 200
Cracovia – Legia Warszawa 179
Wisła Kraków – Górnik Zabrze 158
A na koniec zobaczmy, jaką oglądalność generowała każda z dotychczasowych kolejek. Mając na uwadze, że pierwsze sześć serii spotkań odbyło się w okresie wakacyjnym, trzeba powiedzieć, że wyniki są naprawdę obiecujące.
Łączna oglądalność każdej z kolejek
1. kolejka 1 508 tys.
2. kolejka 1 382 tys.
3. kolejka 1 343 tys.
4. kolejka 1 382 tys.
5. kolejka 1 653 tys.
6. kolejka 1 350 tys.
Przypomnijmy, że w poprzednim sezonie średnia oglądalność każdej kolejki wynosiła 1,6 mln widzów.
Dane: MEC wg Nielsen Audience Measurement
źródło: Ekstraklasa SA
foto: gornikzabrze.pl