Kluby PKO BP Ekstraklasy rywalizują na różnych płaszczyznach. Najważniejszą jest oczywiście boisko, gdzie rozstrzygają się losy mistrzostwa, gry w europejskich pucharach oraz spadku. Poza tym, drużyny prowadzą swoje oficjalne media społecznościowe czy sklepy. Redakcja Sportmarketing.pl postanowiła skupić się na koszulkach klubów z PKO BP Ekstraklasy, przedstawiając wyniki sprzedaży z sezonu 2021/2022.
Górnik Zabrze sprzedał około 6500 koszulek. Dodatkowo klub przedstawił podział sprzedaży koszulek. Największym zainteresowaniem cieszyły się oczywiście koszulki domowe – 3652 sprzedanych sztuk, w tym 198 dziecięcych. Z kolei wyjazdowe sprzedały się w liczbie 2431 sztuk, w tym 184 dziecięce. Dodatkowo Górnik Zabrze sprzedał 430 retro koszulek. Rezultat, jak na poprzednie wyniki sprzedaży klubu jest bardzo dobry, gdyż w kampanii 2020/2021, Górnik Zabrze sprzedał około 3500 koszulek. Jaki aspekt wpłynął na tak wyraźną poprawę rezultatu? Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na fakt, iż przed startem sezonu 2020/2021, zawodnikiem Górnika Zabrze został Lukas Podolski. Ten transfer nie przeszedł bez echa w polskim futbolu i wzbudził oczywiście spore zainteresowanie wśród kibiców zespołu z Zabrza. Jak będzie w tym sezonie? Być może efekt Podolskiego również zadziała, ponieważ ten coraz mocniej utożsamia się z klubem, co budzi kontrowersje wśród kibiców innych polskich zespołów.
Cały artykuł TUTAJ
Obserwuj nas w społeczności SuperSocial w aplikacji Superbet
Źródło: sportmarketing.pl
Foto: sportmarketing.pl
Górnik sprzedalby zdecydowanie więcej koszulek, ale ze względu na duże animozje miedzy śląskimi klubami w wielu miejscach poruszanie się w koszulce klubowej może być bardzo niebezpieczne. Dlatego znaczna część kibiców sobie na to nie może pozwolić. Miasta typu Warszawa czy Poznań nie mają z tym problemów.