Górnik Zabrze został drugim najbardziej medialnym klubem piłkarskim w Polsce. Jest to spory awans klubu z Zabrza, ponieważ ostatnim razem był na szóstym miejscu w tym rankingu. Na prowadzeniu pozostała Legia, która najlepsze rezultaty osiąga na portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych – wynika z najświeższego badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Rekordowe zainteresowanie klubem z Zabrza wiąże się ze spektakularną zmianą szkoleniowca, spowodowaną wybraniem Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski. Łącznie w ciągu miesiąca nazwa Górnika Zabrze pojawiła się w 2,3 tys. tekstów. Legia Warszawa znalazła się na prowadzeniu po raz ósmy z rzędu. Opublikowano na jej temat aż 2,7 tys. materiałów – o niemal 400 więcej niż w przypadku Górnika. Prymat wynika głównie ze znacznie częstszego pojawiania się w internecie, a nie w prasie.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych i mediów społecznościowych. W październiku 2013 przeanalizowano 16 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 71 tys. postów z mediów społecznościowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 października 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 628 tys. informacji z mediów tradycyjnych.
źródło: Press Service
foto: Kamil Dołęga/Roosevelta81.pl